Dešimt metų įmonėje Baltic transline: pokyčiai, augimas ir lyderystė

2022.12.14

Dešimt metų – ilgas ir pokyčių kupinas laikas tiek įmonės, tiek žmogaus gyvenime. Tačiau kai įmonę ir žmogų sieja dešimt metų trunkanti draugystė, yra prasminga pažvelgti į pasikeitimus, augimą, iššūkius ir pasiektus rezultatus. Temperatūrinių krovinių transporto komercijos padalinio vadovė Ingrida Rimkienė už keleto mėnesių skaičiuos dešimtus metus įmonėje Baltic transline. Su ja kalbame apie tai, kaip per šį laikotarpį pasikeitė įmonė, apie asmeninį augimą ir lyderystę.

Netrukus bus 10 metų, kaip dirbate įmonėje Baltic transline. Gal galite pasidalinti savo įžvalgomis, kaip keitėsi įmonė?

Prie Baltic transline komandos prisijungiau 2013 metais. Įdomu iš retrospektyvos prisiminti, kokie buvome tuomet. Kaip, tikriausiai, daugelyje mažesnių įmonių, šalia savo tiesioginių atsakomybių buvome įtraukti į daugumą įmonės veiklos sričių, tokių svarbių kaip IT sistemos vystymas, ISO diegimas ar kasdienių: šventiniai papuošimai, klientų sveikinimai.  Augant įmonei veiklos apimtys didėjo ir natūraliai teko struktūrizuotis, aiškiai pasidalinti darbus. Metams bėgant plėtėsi ne tik komerciniai, bet ir administraciniai skyriai, pradėjo formuotis struktūra.

Kaip keitėsi įmonės tikslai, darbo apimtys, vertybės, komanda?

Balansavimas rinkoje, tai kaip važiavimas dviračiu – turi minti pakankamai greitai, kad nenukristum. Įmonės tikslas buvo ir yra – ambicingas augimas. Tai natūraliai sąlygoja augančias darbų apimtis ir didėjančias komandas. Nuo keliasdešimt darbuotojų šiandien didžiuojamės turėdami 1000 žmonių administracijos komandą.  Jeigu  kažkada įmonės poreikius tenkindavo iš išorės pritraukti specialistai, tai paskutinį penkmetį įmonė investavo į esamų vadovų  kompetencijų kėlimą bei naujų vadovų auginimą. Galime pasidžiaugti, kad dauguma vadovų, įmonės viduje užaugę specialistai.

Kartu su įmone keičiasi ir jos darbuotojai, kaip vertintumėte savo pokyčius per šį laikotarpį?

Tikslai  tie patys tik žmonės skirtingi.  Visada pradedu  nuo struktūros,  užduočių ir atsakomybių pasiskirstymo, o paskui jau seka nesibaigiantis darbas su žmonėmis. Nors tiesą sakant  daugiau darbo  reikia įdėti pačiam su savimi.  Kiekviena nauja komanda reikalauja kitokio priėjimo. Reikia ne tik pasikartoti, kaip dirbti su skirtingų tipų žmonėmis, bet ir kokį bendravimo stilių taikyti,  kad  būtų pasiekti iškelti tikslai, komandoje palaikomas pozityvus mikroklimatas.

Pati esate dirbusi trijuose skirtinguose skyriuose: Skandinavijos šalių, Centrinės ir Rytų Europos, o dabar Temperatūrinių krovinių transporto komercijos. Kuo skiriasi darbo specifika skirtingose pozicijose? Keičiant padalinius su kokiais iššūkiais susidūrėte, kokias pamokas išmokote?

Didžiausias lūžis mano, kaip vadovo, kelyje įvyko tuomet, kai reikėjo palikti pirmąją savo komandą.  Čia kaip tėvams išleisti vaikus į savarankišką gyvenimą. Kai tiek darbo įdėta atsirenkant, ugdant, kuriant, kartu džiaugiantis pasiekimais ir išgyvenant nesėkmes, nerimauji kaip  jiems seksis.

Antra  komanda man buvo iššūkis kompetencijų prasme. Atėjau į pilnai suformuotą komandą, kuri  buvo išsidėsčiusi per tris miestus. Tuomet neturėjau patirties dirbti su žmonėmis per nuotolį.  O ir žmonės visuose miestuose buvo skirtingi. Teko adaptuoti kiekvienam miestui skirtingą bendravimo stilių.

Ką per visą šį laiką  supratau, tai vienas iš veiksnių skatinančių mane keistis ir tobulėti – žmonės. Todėl labai sveika laikas nuo laiko keisti vadovus, kad tiek jie patys, tiek komandos įgytų naujų kompetencijų.

Kalbant apie patirtį ji įprastai yra įgyjama per sudėtingas situacijas, nepavykusius projektus ar padarytas klaidas. Man yra įstrigęs įmonės generalinio direktoriaus, Mindaugo Veselio posakis „Ką rytoj darysim kitaip, kad būtų kitaip“. Jei skiriame laiko savo klaidų ar nepavykusių sprendimų analizei, tuomet didelis šansas, kad ateityje jų išvengsime.

Kaip apibūdintumėte savo darbo metodiką?

Kiekvienas iš mūsų yra savitas ir turi savo braižą. Asmeniškai man, nuo pirmų žingsnių vadovaujančiose pozicijose buvo priimtinas  transformacinės lyderystės arba ugdančiojo vadovavimo stilius. Ir šiai dienai mano pasirinktas kelias atliepia tiek įmonės poreikius, tiek sudaro galimybę tobulėti pačiai.

Kadangi vadovaujančiose pozicijose dirbate ne vienerius metus, ar pastebėjote, kaip keičiasi darbuotojai? Kokios yra tendencijos?

Paskutinių metų darbo rinkos tendencijos tokios, kad darbuotojų trūksta, o darbdaviai visais būdais stengiasi juos pritraukti. Darbuotojai ima kvestionuoti darbą kaip gyvenimo būtinybę. Neretai jis tampa tik priemone užsidirbti pinigų, o ne savirealizacijos vieta. Todėl darbdaviai stengiasi pritraukti darbuotojus, suteikdami jiems papildomas  naudas.

Mano nuomone, įmonėje labai svarbu kalbėti apie tai, kas ir kodėl organizacijoje yra svarbu, o ne aklai kopijuoti kiekvieną madingą iniciatyvą. Darbuotojams turėtų būti aišku, kaip jų veikla prisideda prie visos įmonės tikslų. Didelė atsakomybė tenka darbdaviui, kuris turi sukurti ir teisingai iškomunikuoti darbo prasmę. Na, o darbuotojas turi suprasti, kad darbas yra didelė gyvenimo dalis, todėl verta stengtis, kad ši dalis būtų prasminga ir padėtų realizuoti save.

Kaip pati įvardintumėte, kas yra geras vadovas?

Didelėje struktūroje, o tokia šiandien ir yra Baltic transline, vienaip ar kitaip esi sistemos dalis.  Jei viena ar kelios dalys šlubuoja, pasekmės nuvilnija per visą sistemą. Gali savo skyriaus kompetencijų ribose stengtis  iš paskutiniųjų, tačiau jei tiesiogiai tavo darbo rezultatams įtaką darantys skyriai ar procesai šlubuoja, norimą tikslą pasiekti bus sunku.  Labai svarbu įmonei turėti  aiškų tikslą, kurį žino, jo svarbą supranta ir maksimaliai dėl jo dirba visi, todėl komandos lyderio atsakomybė yra gebėti šį tikslą iškomunikuoti.

Sakoma, kad geras vadovas ne tas, kuris dirba dieną naktį, o tas, kuris sugeba tiksliai paskirstyti užduotis ir suteikia įgaliojimus veikti. Tačiau norėtųsi šiame darbe labiau akcentuoti lyderystės įgūdžius. Mano nuomone, svarbu gebėti inicijuoti pokyčius, plėtoti turimą struktūrą, pasikliauti žmonėmis, siekti pasitikėjimo ir labai aiškiai žinoti, kokia kryptimi turi judėti komanda.

Manau, kad pagrindinis lyderio uždavinys – sukurti savarankiškai veikiantį mechanizmą, kuris jam atsitraukus nesugriūtų. Jei jums tai pavyko, sveikinu, jūs sukūrėt pridėtinę vertę įmonei.

Pasidalinkite straipsniu

Slapukai (angl. cookies)

Ši svetainė yra nustatyta taip, kad leistų visus slapukus siekiant užtikrinti šio puslapio funkcinius parametrus bei pagerintų jūsų naršymo patirtį. Jei tęsite nekeisdami šių nustatymų, sutinkate su tuo. Slapukų naudojimo taisykles rasite čia.

Sutinku
Parinktys
Jūs galite pasirinkti, kuriuos slapukus leidžiate naudoti

Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė tinkamai neveiks.

Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine.

Success

Užklausa išsiųsta

Ačiū!

Uždaryti
Success

Aplikacija išsiųsta

Dėkojame, kad domitės galimybe dirbti mūsų įmonėje. Jūsų informaciją gavome, su atrinktais kandidatais susisieksime.

Uždaryti
Success

Į jūsų užklausą per 30 min. atsakysime darbo dienomis 8:00-17:00.

Kitu laiku susisieksime kaip įmanoma greičiau.

Uždaryti